Jak promować swój sklep internetowy? Sprawdź nasze propozycje
Prowadzenie biznesu on-line, polegającego na wysyłkowej sprzedaży towarów to ciekawe, lecz nieco trudne zajęcie. Utrudnione zadanie mają te osoby, które dopiero stawiają pierwsze kroki jako właściciele sklepów internetowych. Jednak bez obaw – każdy kiedyś zaczynał! Poniżej zebraliśmy kilka sprawdzonych wskazówek, które pomogą Ci rozreklamować Twój e-sklep i trafić do jak najszerszego grona odbiorców.
Słodki dodatek do zamówienia
Niezależnie od tego, czy zajmujesz się sprzedażą kosmetyków, ubrań czy zabawek dla dzieci – cel jest jeden: wzbudzić zainteresowanie klienta na tyle, by chciał zainteresować się Twoją ofertą. Jednym z naszych pomysłów na stworzenie pozytywnego wizerunku, jest dodanie gratisowego produktu do zamówienia. W końcu każdy z nas lubi otrzymać coś za darmo, zwłaszcza, gdy się tego kompletnie nie spodziewa. Propozycji jest wiele, m.in. czekoladki, pralinki czy gumy do żucia. Ciekawym rozwiązaniem są także lizaki reklamowe, na których pojawić się może logo Twojej firmy lub inny, zaproponowany przez Ciebie nadruk. W końcu lizak w papierku z napisem „uśmiechnij się” czy „jesteś super” będzie tym, co sprawi odbiorcy mnóstwo radości. Dzięki temu Twoja marka zacznie kojarzyć się z czymś przyjemnym, a klient z pewnością do Ciebie wróci.
Udzielaj się w mediach społecznościowych
W jaki jeszcze sposób możesz sprawić, że klienci zaczną interesować się Twoją ofertą? Warto zacząć od tego, z czego w obecnych czasach korzysta każdy z nas, czyli od mediów społecznościowych. Facebook, Instagram lub TikTok to świetne miejsca, w których warto zacząć się udzielać i promować swoje produkty. Należy jednak wspomnieć, że sama obecność na platformach nie wystarczy – profil Twojego sklepu musi być aktywny. Tylko wtedy dobrze spełni swoją rolę i pozwoli budować pozytywny wizerunek marki. Regularnie publikowane wpisy, zdjęcia, filmiki oraz relacje będą tym, co zwiększy popularność Twojej firmy. Organizuj konkursy, rób ankiety, angażuj użytkowników, a na pewno nie pozostaniesz niezauważony.
Zadbaj o kwestie techniczne
Strona Twojego sklepu internetowego jest swego rodzaju wizytówką całego biznesu. Zadbaj zatem o to, aby panował na niej ład i porządek. Stonowana kolorystyka, przejrzyste menu, łatwość wyszukania interesującego produktu sprawiają, że użytkownik dobrze czuje się w danym miejscu w sieci i chce w nim pozostać jak najdłużej. Zadbaj o to, aby na sklepowym blogu regularnie pojawiały się eksperckie wpisy, które nawiązują do profilu Twojej działalności. Dzięki tym działaniom łatwiej i szybciej osiągniesz zamierzone cele, a popularność Twojego biznesu będzie stale rosła.